Finançament
Pel que fa al seu finançament, el projecte d’aquest Casal pretén ser 100% autogestionat, principalment a través de les pròpies activitats que s’hi desenvolupin i de les aportacions dels socis i sòcies.
Despesa inicial:
Malgrat que a priori sigui difícil decidir com enfocar el finançament sense saber el volum de despesa corrent que generarà l’espai i sense disposar encara d’un pressupost acurat del cost de les obres, plantegem diferents vies de finançament en base a referències d’altres experiències molt similars a la nostra. Entenem que al llarg del desenvolupament del projecte el volum de despeses a assumir variarà a cada fase, i és en funció d’aquest que haurem d’optar unes vies o altres de finançament.
Primerament, caldrà una inversió preliminar per rehabilitar i condicionar l’espai per al seu ús.Per això es destinaran els ingressos que es puguin obtenir a través de diferents actes, com la Festa Major de La Creu Alta, així com les aportacions dels col·lectius membres del projecte.
No obstant, es contemplen opcions simultànies per a la obtenció d’aquests:
- Préstec d’una entitat de crèdit el qual, per qüestió de principis, es sol·licitaria a algun col·lectiu que complís amb uns mínims ètics i fos proper al nostre projecte (ex. Coop 57).
- Préstec de persones a títol individual (micro-creditors). Caldria valorar com es faria el retorn (amb l’interès de l’IPC o sense).
- Avançament de quotes dels socis i sòcies, és a dir, associar-se al projecte encara que aquest no hagi obert les seves portes, en un gest de confiança i suport molt valuós.
- Campanya de finançament (bons d’ajut, sorteigs,etc).
- Subvencions públiques per a la rehabilitació concreta de certes parts del local.
Despeses corrents
Alhora, cal valorar altres mitjans per sufragar les despeses corrents (activitats i infraestructura), així com retornar el possible deute que poguéssim haver generat prèviament a l’obertura del Casal:
- El servei de bar de la sala social. Les persones i els col·lectius membres disposaran de la sala social per tal d’organitzar-hi activitats i utilitzar el servei de barra per autofinançar-se. La gestió d’aquest podrà variar en diferents formes: cooperativa que pagui un lloguer, alliberats amb un sou fixe, voluntariat (torns),etc.
- Les quotes. N’’hi hauria de diferents tipus: una de general per als socis i sòcies, regida per una sèrie de criteris, entre ells socials (aturats, estudiants, famílies). Apart, n’hi haurà una altra per a les entitats que duguin a terme una activitat continuada a l’espai. La quantitat també podria variar en funció de les possibilitats de cadascuna. Per últim, també se’n podria fixar una per a un percentatge concret de les possibles activitats que s’hi facin (ex. tallers, cursos).
Paral·lelament a aquestes propostes, les quals no són definitives sinó que estan supeditades a la quantitat de despeses que s’acabin generant, la comissió Tresoreria serà l’encarregada de seguir abordant aquestes qüestions amb més profunditat i buscar aquells recursos i fórmules més adients per poder cobrir les despeses i assegurar la continuïtat del projecte en tot moment.